Jakes

Turkey hunting tips and tricks that have worked and can help others.
User avatar
Gobbler
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 7405
Joined: June 27th, 2011, 1:01 pm

Jakes

Post by Gobbler » February 25th, 2015, 10:06 pm

With the season coming up...

Image


Its time to take a stand. :thumbup:

User avatar
redarrow
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 5142
Joined: October 2nd, 2011, 8:26 am
Location: S E Michigan

Re: Jakes

Post by redarrow » February 25th, 2015, 10:08 pm

Looks like tag soup for you again. :lol: :lol: :lol:
Put you plans in the nail scarred hands.

User avatar
WV Ridge Reaper
Posts: 887
Joined: July 16th, 2014, 9:19 pm
Location: Some Where Deep In West By God Chasing A Turkey

Jakes

Post by WV Ridge Reaper » February 25th, 2015, 10:19 pm

Haha...Im guilty

K9Doc
Posts: 389
Joined: January 23rd, 2015, 5:29 pm

Re: Jakes

Post by K9Doc » February 25th, 2015, 10:25 pm

Why shoot a Jake????
It's like shooting a 4 point buck.

SAY NO TO JAKES!!!

User avatar
hookedspur
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 2001
Joined: May 24th, 2012, 7:44 pm
Location: Ohio

Re: Jakes

Post by hookedspur » February 25th, 2015, 10:27 pm

Come on man your holden me back.

drenalinld
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 1346
Joined: December 10th, 2011, 8:37 pm

Jakes

Post by drenalinld » February 25th, 2015, 10:27 pm

D, didn't this start the downhill slide to you getting banned?

User avatar
howl
Posts: 674
Joined: April 25th, 2013, 9:26 am
Location: Middle GA

Re: Jakes

Post by howl » February 25th, 2015, 10:36 pm

I actually bought a jake pot to help figure out how to call the things in on purpose. I think targeting and calling up specific jakes on purpose like we do gobblers is an unexplored challenge. I usually have a good idea what a mature gobbler will do, but jakes just make no sense to me.

User avatar
Gobbler
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 7405
Joined: June 27th, 2011, 1:01 pm

Re: Jakes

Post by Gobbler » February 25th, 2015, 11:14 pm

drenalinld wrote:D, didn't this start the downhill slide to you getting banned?
:thumbup:

User avatar
Gobbler
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 7405
Joined: June 27th, 2011, 1:01 pm

Re: Jakes

Post by Gobbler » February 25th, 2015, 11:15 pm

I'm cool with a Jake Slam. If you get them mounted. :mrgreen:

User avatar
Southern Sportsman
Posts: 725
Joined: February 24th, 2013, 12:32 am
Location: West TN

Re: Jakes

Post by Southern Sportsman » February 26th, 2015, 8:53 am

The only time I shoot a jake is if get them mixed up on the limb. Sometimes all the other tree limbs make it hard to see the beard length.
I go stubbornly into error by myself, and reach my own fallacious conclusions using my own faulty data. ~Tom Kelly

User avatar
ICDEDTURKES
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 6444
Joined: July 8th, 2011, 9:27 am

Re: Jakes

Post by ICDEDTURKES » February 26th, 2015, 9:04 am

I personally do not shoot Jakes but would never force my beliefs on others as Gobbler is trying to do.. He is personally trying to turn turkey into deer hunting and the big buck mantra that has become so popular. People forcing their beliefs even through legislation because they do not possess the resources, skills, drive and knowledge to get it done under current conditions when others are and prove it each and every year. Instead of embracing the challenge of hunting mature birds/deer where few exist they try to dummy down the challenge to meet their current skill set.
Hooks Custom Calls Pro-Staff

User avatar
hookedspur
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 2001
Joined: May 24th, 2012, 7:44 pm
Location: Ohio

Re: Jakes

Post by hookedspur » February 26th, 2015, 9:08 am

OH SNAP

User avatar
howl
Posts: 674
Joined: April 25th, 2013, 9:26 am
Location: Middle GA

Re: Jakes

Post by howl » February 26th, 2015, 9:33 am

So the misspelling on the sign wasn't for sarcasm? :scratch:

User avatar
redarrow
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 5142
Joined: October 2nd, 2011, 8:26 am
Location: S E Michigan

Re: Jakes

Post by redarrow » February 26th, 2015, 10:33 am

howl wrote:So the misspelling on the sign wasn't for sarcasm? :scratch:
:lol: I missed that. :lol: :lol: :lol:
Put you plans in the nail scarred hands.

User avatar
appalachianassassin
Posts: 848
Joined: February 24th, 2014, 1:11 pm
Location: East Tennessee

Re: Jakes

Post by appalachianassassin » February 26th, 2015, 1:11 pm

I don't support the shooting of jakes. that being said. if I take a beginner hunting and they are happy with a jake, hey its their tag. I still like to call to them and listen to all the funny noises they make.
gotta love turkey huntin!!!

User avatar
Gobbler
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 7405
Joined: June 27th, 2011, 1:01 pm

Re: Jakes

Post by Gobbler » February 26th, 2015, 1:12 pm

ICDEDTURKES wrote:I personally do not shoot Jakes but would never force my beliefs on others as Gobbler is trying to do.. He is personally trying to turn turkey into deer hunting and the big buck mantra that has become so popular. People forcing their beliefs even through legislation because they do not possess the resources, skills, drive and knowledge to get it done under current conditions when others are and prove it each and every year. Instead of embracing the challenge of hunting mature birds/deer where few exist they try to dummy down the challenge to meet their current skill set.
X2 Man.

User avatar
Gobbler
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 7405
Joined: June 27th, 2011, 1:01 pm

Re: Jakes

Post by Gobbler » February 26th, 2015, 1:14 pm

This is the internet. If you spell everything right people think your a snob. :mrgreen:

Adamj1218
Posts: 26
Joined: February 11th, 2015, 5:19 pm

Re: Jakes

Post by Adamj1218 » February 26th, 2015, 10:37 pm

:lol: :lol: :lol:
Gobbler wrote:This is the internet. If you spell everything right people think your a snob. :mrgreen:

User avatar
ole5beards
Posts: 710
Joined: September 23rd, 2012, 12:33 am
Location: Alabama

Re: Jakes

Post by ole5beards » February 26th, 2015, 11:11 pm

Well I'm gonna force my beliefs on yall!! If he makes you damn near have a heart attack as well as breathe heavy, quit breathing, heart beat out of your chest, skip several beats and just plain gets you excited, then I'm a proponent of blowing his head off!! It's been a few years since I shot one but I haven't been tempted by one either. And it will depend on the situation, if I'm feeling froggy I just may jump! Shoot what makes you happy, and if it happens to be a jake, don't make excuses, accept your kill and be happy!
Pass the biscuits!!

User avatar
Gobbler
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 7405
Joined: June 27th, 2011, 1:01 pm

Re: Jakes

Post by Gobbler » February 27th, 2015, 6:51 am

Are you saying if he gobbles and struts and acts like a boss gobbler ...He's going to die like a boss gobbler? :mrgreen:

pedro
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 2053
Joined: June 6th, 2012, 8:21 am

Re: Jakes

Post by pedro » February 27th, 2015, 6:56 am

Have not shot a jake in quite a long time. Have no plans on doing it any time soon, but not gonna say it won't happen.

User avatar
M Sharpe
Posts: 235
Joined: September 19th, 2011, 6:47 am
Location: Southeast, GA

Re: Jakes

Post by M Sharpe » February 27th, 2015, 7:29 am

They make good wing bones!!

User avatar
hookedspur
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 2001
Joined: May 24th, 2012, 7:44 pm
Location: Ohio

Re: Jakes

Post by hookedspur » February 27th, 2015, 8:15 am

They make better dinner . :D

User avatar
ICDEDTURKES
Gobbler Nation
Gobbler Nation
Posts: 6444
Joined: July 8th, 2011, 9:27 am

Re: Jakes

Post by ICDEDTURKES » February 27th, 2015, 8:27 am

ole5beards wrote:Well I'm gonna force my beliefs on yall!! If he makes you damn near have a heart attack as well as breathe heavy, quit breathing, heart beat out of your chest, skip several beats and just plain gets you excited, then I'm a proponent of blowing his head off!! It's been a few years since I shot one but I haven't been tempted by one either. And it will depend on the situation, if I'm feeling froggy I just may jump! Shoot what makes you happy, and if it happens to be a jake, don't make excuses, accept your kill and be happy!
I have taken a pile of 1st time hunters from kids to macho guys.. I tell them you can shoot whatever you want including a jake.. The macho men and even the kids "I am not shooting a stupid jake".. Countless times on these hunts, low and behold strike a jake, jake comes in pounding... Most times you hear the safety click and Bang.. "I just couldnt take it, that was so awesome".. LOL

I cannot understand how folks like gobbler want to take this away from folks to serve themselves :dontknow:
Hooks Custom Calls Pro-Staff

User avatar
M Sharpe
Posts: 235
Joined: September 19th, 2011, 6:47 am
Location: Southeast, GA

Re: Jakes

Post by M Sharpe » February 27th, 2015, 12:53 pm

hookedspur wrote:They make better dinner . :D
Then send me all those jake bones.... ;)

Post Reply

Return to “Hunt Strategies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest